fbpx
Blog, Proenzi

7 sfaturi pentru a-ți păstra articulațiile sănătoase

Îți simți genunchii rigizi? Te-ai săturat de durerile de spate? Cu o viață atât de agitată, nu este de mirare că sportul și alimentația sănătoasă trec pe plan secund. Scheletul uman este alcătuit din 206 oase și circa 370 de articulații: 86 la nivelul craniului, 6 la gât, 66 în zona toracică, 76 în alcătuirea coloanei vertebrale și pelvisului, 36 pentru fiecare membru superior și 31 pentru fiecare membru inferior. În cele ce urmează, vom prezenta cele mai frecvente cauze ale durerilor articulare pe care le întâlnești în viața cotidiană și cum pot fi ele prevenite.

1. Menține o greutate corporală optimă

Scăderea în greutate va reduce presiunea asupra celor mai importante articulații din corpul uman: genunchi, șold, glezne și vertebre (în special lombare). Exercițiile fizice constituie o modalitate excelentă pentru tonifiere, slăbire și menținere a unei densități osoase bune. De asemenea, sportul tonifiază musculatura și îmbunătățește sănătatea cardiovasculară. Atenție însă la un aspect: pentru sănătatea articulațiilor, nu le solicita în exces în timpul activităților fizice. Optează mai degrabă pentru înot și antrenamentele funcționale (cu greutatea corpului) decât pentru ridicarea unor greutăți mari. Iar la final, nu uita de stretching, pentru a elimina tensiunea musculară, articulară și de la nivelul tendoanelor.

2. Alimentație sănătoasă

O dietă sănătoasă pentru durerile articulare include alimente bogate în calciu: produse lactate, broccoli, migdale, varză, smochine, somon, soia, tofu etc. De asemenea, pentru facilitarea absorbției calciului, foarte importantă este vitamina D, pe care o găsești în abundență în somon, ton, ciuperci și ouă. Și pentru că e vară, nu uita de soare, o sursă importantă a vitaminei D. Nu în ultimul rând, vitamina C este un antioxidant puternic util pentru articulații inflamate. Totodată, contribuie la repararea țesuturilor, ceea ce poate preveni apariția artritei. Alte surse de vitamina C: portocale, pepene, kiwi, căpșuni, ananas, papaya, ardei gras, broccoli, varză de Bruxelles ș.a.m.d. Un alt aspect de care ar trebui să ții cont pentru tratamentul durerilor articulare este includerea în nutriția zilnică a unor ingrediente antiinflamatoare, precum: usturoi, roșii, ulei de măsline, cereale integrale, curcuma etc.

3. Hidratarea

Dacă nu te hidratezi corespunzător, organismul va extrage apă din cartilaje și zone conexe, ceea ce ar putea provoca dureri de articulații. În plus, evită consumul de băuturi îndulcite cu zahăr, deoarece poate favoriza apariția durerilor articulare. Motivul? Există trei factori majori care influențează negativ nivelul de colagen din articulații: expunerea fără protecție la radiațiile ultraviolete, fumatul și nivelul de zahăr din sânge.

4. Poartă încălțăminte adecvată

Un pantof incomod poate avea repercusiuni negative asupra articulațiilor, în special asupra gleznelor, genunchilor, șoldului și spatelui. De asemenea, cu cât călcâiul este poziționat mai sus, cu atât presiunea la nivelul picioarelor este mai mare. Tocmai de aceea, persoanele care poartă în mod constant tocuri sunt mai expuse riscului de apariție a osteoartritei.

5. Evită consumul de tutun și alcool

Tutunul dăunează întregului organism, inclusiv oaselor, articulațiilor și mușchilor. Totodată, eliberează în corp toxine / stres oxidativ și afectează fluxul sangvin; toate contribuie la degradarea articulară și osoasă (dureri lombare, artrită reumatoidă). În mod similar acționează și alcoolul consumat în exces (crește riscul de osteoporoză); doza zilnică recomandată pentru femei este de o băutură, iar pentru bărbați – de două băuturi.

6. Nu sta pe scaun perioade lungi și nici în picioare

Perioadele lungi în șezut, precum și cele în picioare exercită un stres continuu asupra articulațiilor. Totodată, lipsa mișcării inhibă fluxul de sânge, ceea ce duce la articulații inflamate. Cel mai bine este să schimbi poziția la o anumită perioadă și, eventual, să incluzi exerciții simple de stretching, indiferent unde te afli, la serviciu sau acasă.

7. Ai grijă la postură

Poziția corectă a corpului este esențială pentru diminuarea tensiunii asupra mușchilor și ligamentelor, deoarece permite o distribuție egală a greutății corporale pe articulații și mușchii de susținere. În schimb, o postură incorectă va exercita mai multe tensiune asupra anumitor părți ale corpului. Cele mai frecvente dureri de articulații cauzate de postură sunt la nivelul gâtului, spatelui și membrelor.

 

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, articulațiile se uzează, iar acest lucru duce uneori la disconfort, rigiditate sau chiar durere. Pentru că știm că este dificil să-ți schimbi imediat stilul de viață, Proenzi vine în ajutorul tău cu o gamă largă de produse eficiente pentru îngrijirea articulațiilor, pentru suport în suprasolicitarea lor mecanică și pentru eliminarea durerilor.

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *