fbpx
Blog, Daosin

Alimentația potrivită pentru intoleranța la histamină

Intoleranța la histamină poate provoca simptome neplăcute, uneori chiar severe și afecta astfel calitatea vieții. În acest sens, o dietă cu conținut scăzut de histamină poate fi soluția. Corpul tău produce în mod natural histamină, dar compusul chimic provine și din unele alimentele pe care le consumi. Scopul unei diete cu conținut scăzut de histamină este scăderea nivelului de histamină din corp și ameliorarea simptomelor neplăcute. Acest lucru se realizează atât prin evitarea alimentelor bogate în histamină (și a alimentelor care determină corpul să elibereze histamină), cât și prin folosirea tehnicilor adecvate de preparare și depozitare a alimentelor.

Alimentația potrivită pentru intoleranța la histamină

Deși o dietă cu conținut scăzut de histamină poate fi copleșitoare la început, este eficientă în combaterea neplăcutei simptomatologii asociate intoleranței la histamină.

Alimente care trebuie evitate:

Din cauza cantității mari de histamină pe care o conțin, trebuie evitate următoarele alimente:

  • Alimente fermentate (varză murată, kombucha, chefir, murături și iaurt);
  • Smântână;
  • Avocado;
  • Fructe uscate (stafide, prune uscate, curmale, smochine);
  • Anumiți pești (sardine, macrou, ton, hering);
  • Boabe de soia;
  • Năut;
  • Linte;
  • Alimente sau brânzeturi mucegăite;
  • Orice alimente sau suplimente care conțin drojdie;
  • Oțet și orice condimente care conțin oțet (ketchup, muștar, maioneză);
  • Bulion;
  • Carne procesată (slănină, salam);
  • Conserve;
  • Pudră de chili, scorțișoară și cuișoare.

De asemenea, trebuie evitate și alimentele care, deși nu conțin în mod natural histamină, pot declanșa eliberarea de histamină în organism:

  • Alcool;
  • Banane;
  • Ciocolată;
  • Citrice (lămâie, lime, grapefruit, portocală și kiwi);
  • Albuș de ou;
  • Lapte;
  • Nuci;
  • Papaya;
  • Ananas;
  • Carne de porc;
  • Crustacee;
  • Spanac;
  • Căpșune;
  • Roșii;
  • Germeni de grâu;
  • Coloranți artificiali.

Alimentația potrivită în cazul intoleranței la histamină:

Alimentele cu conținut scăzut de histamină, în jurul cărora este indicat să-ți contruiești alimentația zilnică, includ:

  • Carne proaspătă organică;
  • Pește proaspăt prins în sălbăticie;
  • Legume proaspete (cu excepția celor de pe lista alimentelor cu conținut ridicat de histamină);
  • Boabe fără gluten (orez, quinoa);
  • Lapte de cocos, lapte de cânepă, lapte de migdale și lapte de orez;
  • Gălbenuș de ou;
  • Unt de arahide;
  • Fructe proaspete (cu excepția citricelor, ananasului și căpșunelor);
  • Ceaiuri din plante;
  • Ulei de măsline și ulei de cocos;
  • Ierburi proaspete.

Totuși, pe lângă alimentele în sine, contează și modul în care le prepari. Este posibil ca unele alimente să nu aibă o concentrație mare de histamină atunci când sunt proaspete, dar pe măsură ce sunt depozitate în frigider, să le crească nivelul de histamină.

Carnea crudă are un număr mare de bacterii și, pe măsură ce bacteriile fermentează alimentele, creează și histamină ca produs secundar. Însă chiar și în cazul alimentelor gătite, conținutul de histamină poate crește pe măsură ce acestea stau la frigider. Tocmai de aceea, ar fi util să iei în considerare anumite precauții atunci când urmezi o dietă cu conținut scăzut de histamină. Este recomandat să gătești cantități mici de mâncare, pentru a nu fi necesară depozitarea la frigider. Carnea sau porțiile de mâncare rămase de la cină trebuie congelate. Când reîncălzești mâncarea, fă-o rapid cu ajutorul cuptorului în loc să o lași să se dezghețe în frigider peste noapte.

Tratament alternativ

Pe lângă urmarea unei diete cu conținut scăzut de histamină, suplimentarea DAO, enzimă ce ajută la degradarea histaminei din alimente, poate ajuta la prevenirea simptomelor neplacute cauzate de histamina în exces. DAOSiN este un supliment alimentar care conține DAO, disponibil sub formă de capsule și care poate fi administrat atunci când consumi alimente ce conțin histamină pentru a le favoriza descompunerea și evita simptomatologia neplăcută. De asemenea, în acest mod te poți bucura de o alimentație variată, care asigură nutrienții necesari bunei funcționări a organismului.

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *