fbpx
Blog, Daosin

Alimente bogate în histamină

Histamina se găsește în mod natural în multe alimente și acționează ca un mediator chimic în cazul unor reacții ce se produc în organismul uman. O concentrație prea mare a acestei substanțe poate să determine apariția alergiilor.

Există o listă de alimente bogate în histamină de care trebuie să ținem cont pentru a nu avea probleme din cauza alergiilor. Organismele sănătoase sunt capabile să facă față concentrațiilor mari de histamină din alimente prin eliberarea diaminooxidazei (DAO), enzimă ce ajută la degradarea histaminei din alimente, la nivelul intestinului. Când dieta este bogată în alimente ce conţin histamină, activitatea diaminoxidazei (DAO) poate fi insuficientă, ceea ce duce la o descompunere întârziată a histaminei la nivelul intestinului.

Alimente bogate în histamină

Deși multe alimente conțin histamină în mod natural, nivelul acestei substanțe crește în urma procesării la care sunt supuse. S-a demonstrat că procese tehnologice precum condimentarea, fermentarea, maturarea sau depozitarea prelungită au ca efect creșterea nivelului de histamină din alimente. Iată și care sunt alimentele bogate în histamină:

  • Alimentele condimentate
  • Sosul de soia
  • Oțetul
  • Varza murată
  • Roșiile
  • Vinetele
  • Spanacul
  • Ketchup-ul
  • Salamul
  • Brânzeturile
  • Alimentele fermentate

Alimentele bogate în histamină au fost denumite și eliberatori de histamină, pentru că determină organismul să elibereze această substanță.

Potrivit unui studiu realizat de o echipă medicală a Departamentului de Urgență din cadrul Spitalului „St. Thomas” din Londra, publicat în revista British Medical Journal, peștele este alimentul care conține cele mai mari concentrații de histamină și care determină organismul să secrete în exces această substanță. „Histamina se găsește în concentrații mari în ton sau macrou. Practic, nivelul de histamină din pește îl depășește pe cel din legume, precum vinetele sau roșiile. Dacă nu este sintetizată corespunzător, această substanță poate să creeze simptome precum urticaria sau ochii înroșiți”, explică oamenii de știință din Marea Britanie, în studiul pe care l-au realizat.

Histamina, intoleranță și simptome

Principala problemă pe care o generează cantitatea prea mare de histamină din organism este intoleranța la acest compus chimic. Aceasta apare atunci când histamina nu poate fi sintetizată la nivelul intestinului subțire, din cauza consumului de alimente cu conținut ridicat de histamină. Intoleranța la histamină apare în momentul în care concentrația din corp a acestei substanțe depășește 1.0 ng/mL. Orice valoare peste acest nivel declanșează o serie de reacții ale organismului. Cel mai des întâlnite sunt:

  • La nivelul pielii – urticare, mâncărimi sau eczeme
  • La nivel oro-faringian – mâncărimi la nivelul buzelor, secreții nazale apoase, strănut
  • La nivel gastrointestinal – diaree, crampe sau balonare
  • La nivel cardiovascular – modificări ale tensiunii arteriale

În cazul intoleranței la histamină, de regulă, medicul specialist va recomanda adaptarea dietei, astfel încât alimentația (https://stada.ro/alimentatia-potrivita-pentru-intoleranta-la-histamina/) să conțină preparate în care această substanță se regăsește în cantități mici.  Există însă și suplimente recomandate în cazurile de intoleranță la histamina. Ele au fost dezvoltate pentru pacienții cu deficit de diaminoxidază (DAO) și au rolul de a suplimenta cantitatea de enzimă DAO produsă de organism. Astfel, organismul își va putea mări capacitatea de a degrada histamina. DAOSiN restabilește echilibrul natural dintre histamină și DAO.

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *