fbpx
Blog, Daosin

Alimente fără histamină. Ce dietă să urmezi dacă ai intoleranță la histamină?

Intoleranţa la histamină este consecinţa unui dezechilibru între histamina acumulată în organism şi capacitatea de degradare a acesteia. Histamina este un mediator chimic de care corpul are nevoie pentru a îndeplini câteva funcții importante precum comunicarea mesajelor către creier, ajută în procesul de digestie și se eliberează în urma contactului cu un factor alergen, ca răspuns al sistemului imunitar. Atunci când nivelul de histamină este crescut, poate afecta buna funcționare a organismului.

Histamina este produsă de celulele organismului uman, dar poate proveni şi din afara organismului, respectiv din alimentele pe care le consumăm.

Este de evitat consumul de alimente bogate în histamină. A fost realizată și o listă a alimentelor bogate în histamină, astfel încât persoanele care se confruntă cu astfel de probleme să le poată evita. Intoleranța la histamină este asociată cu o serie de simptome comune cu cele ale alergiilor, precum:

  • Dureri de cap și migrene
  • Congestie nazală și dureri de sinus
  • Oboseală
  • Probleme digestive
  • Stări de greață

Potrivit healthline.com, în cazurile severe, intoleranța la histamină poate provoca simptome precum:

  • Crampe la stomac
  • Creșterea tensiunii arteriale
  • Ritm cardiac neregulat
  • Anxietate
  • Amețeli

Intoleranța la histamină apare în momentul în care organismul se confruntă cu un deficit de diaminoxidază (DAO). DAO este enzima responsabilă cu degradarea histaminei din alimente. Există mai multe cauze care pot determina scăderi ale nivelului de DAO din organism:

  • Boli inflamatorii ale stomacului  
  • Consumul de alimente bogate în histamină pe care diaminoxidaza nu o poate degrada complet
  • Administrarea de medicamente care blochează activitatea DAO

Alimente bogate în histamină

Experții au realizat o listă a acestor alimente bogate în histamină. Pe respectiva listă se găsesc fructele uscate, produsele condimentate sau maturate, alimentele intens procesate, vinetele, spanacul, brânzeturile.

Alimente fără histamină. Ce poți mânca dacă ai intoleranță la histamină?

Problemele generate de intoleranța la histamină pot fi reglate cu ajutorul unei diete prin care să fie eliminate alimentele bogate în histamină. Pentru a putea beneficia de o dietă adecvată organismului tău, este nevoie să discuți cu un specialist în nutriție despre ce alimente este bine să elimini din consumul zilnic și pe care ar trebui să le păstrezi.

Eliminarea unor alimente ar putea să afecteze buna funcționare a organismului, de aceea este important ca un specialist să adapteze dieta care să conțină alimente fără histamină în funcție de nevoile corpului tău. Pe lista alimentelor care nu conțin histamină au fost trecute următoarele produse:

  • Carnea proaspătă
  • Ouăle
  • Orezul
  • Quinoa
  • Laptele de migdale și laptele de cocos
  • Uleiul de măsline

Acest tip de dietă poate fi asociată cu suplimentele naturale create special pentru intoleranța la histamină. Daosin suplimentează Diaminoxidaza în organism, substanța care ajută la degradarea histaminei.

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *