fbpx
Blog, Memoplus

Alimente recomandate pentru o memorie mai bună

Creierul folosește aproximativ 20% din caloriile organismului, de aceea are nevoie de „combustibil“ pentru a-și menține concentrarea pe parcursul zilei. Ceea ce mâncăm are un impact puternic asupra creierului, care are nevoie de anumiți nutrienți pentru a se menține sănătos. De exemplu, acizii grași Omega-3 ajută la formarea și repararea celulelor creierului, în timp ce antioxidanții reduc stresul celular și inflamația, care sunt asociate îmbătrânirii cerebrale și afecțiunilor neurodegenerative, arată https://www.medicalnewstoday.com/.

De asemenea, există și alimente care contribuie la îmbunătățirea memoriei și concentrării. Iată câteva exemple!

Ciocolata neagră

Are un conținut ridicat de cacao, care, la rândul ei, conține flavonoide, un tip de antioxidanți. Aceștia sunt importanți pentru sănătatea creierului. Potrivit unui studiu publicat în British Journal of Pharmacology, acești antioxidanți încurajează dezvoltarea neuronilor și a vaselor de sânge în porțiunile din creier responsabile cu memoria și învățarea. De asemenea, un studiu publicat în revista Federației Societăților Americane de Biologie Experimentală arată că ciocolata cu un conținut de cacao de cel puțin 70 la sută susține neuroplasticitatea cerebrală, esențială în procesul de învățare.

Fructele de pădure

La fel ca ciocolata neagră, și fructele de pădure conțin antioxidanți, care au capacitatea de a reduce inflamația și stresul oxidativ. Potrivit unui studiu publicat în revista Neural Regeneration Research, antioxidanții din fructele de pădure pot avea efecte pozitive asupra creierului, precum:

  • Reducerea inflamației din organism
  • Creșterea neuroplasticității, care ajută creierul să creeze conexiuni, având ca efect îmbunătățirea memoriei și a capacității de învățare
  • Reducerea sau întârzierea afecțiunilor neurodegenerative sau a declinului cognitiv

Exemple de fructe de pădure bogate în antioxidanți: căpșuni, afine, mure, coacăze și dude.

Cafeaua

Este cel mai cunoscut și apreciat sprijin pentru concentrare. Totodată, cafeaua îmbunătățește capacitatea creierului de a procesa informațiile, așa cum arată un studiu publicat de Scientific Reports. Cercetătorii au descoperit că acest aliment determină o creștere a entropiei cerebrale, ce reprezintă activitatea complexă și variabilă a creierului. Atunci când entropia are un nivel ridicat, creierul poate procesa mai multe informații. Totodată, cafeaua este și o sursă importantă de antioxidanți, care contribuie la menținerea sănătății creierului. Totuși, cafeaua poate afecta somnul, de aceea medicii nu recomandă tuturor persoanelor consumul ei.

Alături de aceste alimente, îți recomandăm și MemoPlus, pentru îmbunătățirea memoriei și

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.