fbpx
Blog, Bronhoklir

Capcanele fumatului

Tutunul dăunează grav sănătății

Tutunul poate dăuna grav sănătății. Auzi asta des, însă acționezi în vreun fel? În acest articol te informăm asupra riscurilor tutunului și metodelor de combatere a acestui obicei nesănătos. Mulţi fumători consideră normală tusea matinală, fără să-și dea seama că aceasta poate constitui o implicație a unei boli, care se instalează încet. Medicii nu încurajează acceptarea tusei matinale ca fiind ceva normal și trag semnale de alarmă asupra faptului că aceasta poate semnala o problemă la plămâni.

 

Boli la plămâni sau boli cardiovasculare?

Tutunul este unul dintre cei mai periculoşi factori de risc pentru apariţia bolilor la plămâni. În plus, cei mai mulți oameni nu conştientizează că există o conexiune între fumat şi generarea de boli sau agravarea celor existente. Principalul compus toxic din fumul de ţigară este nicotina, implicată în provocarea bolilor cardiovasculare, cu acţiune directă asupra vaselor sanguine şi a celulelor nervoase din creier. Gudronul are efecte puternice cancerigene, cu localizare mai frecventă pe esofag, laringe, buze, stomac, ficat, pancreas şi rinichi. Monoxidul de carbon irită laringele, bronhiile şi plămânii, fiind implicat în declanşarea cancerelor la nivelul aparatului respirator.

În plus, până și fumătorii pasivi pot fi îmbolnăviţi. Nefumătorii care inhalează fără voia lor se pot îmbolnăvi de aceleaşi boli ca şi fumătorii activi. Mai întâi apar iritaţii oculare, urmate de afecţiuni ale căilor respiratorii (tuse, bronşite), ulcere, boli coronariene şi unele forme de cancer (pulmonar şi laringian).

 

Pentru abandonarea definitivă a fumatului se propun următoarele acţiuni:

– în uz intern, se recomandă folosirea produselor care modifică gustul nicotinei sau acţionează împotriva tulburărilor provocate de lipsa acestui drog

– alegerea perioadei optime de renunţare la fumat, în zile lipsite de stres, fiind preferate concediile sau în momentul apariţiei unor afecţiuni care impun interzicerea fumatului (gripe, guturai, bronşite, viroze respiratorii, pneumonie)

– evitarea locurilor cu mulţi fumători (restaurante, cafenele, cluburi)

– vor fi îndepărtate toate obiectele ispititoare (ţigări, pipe, scrumiere, brichete, chibrituri), care nu vor mai fi lăsate pe masa de lucru sau în buzunarele fumătorului

– membrii de familie, prietenii şi colegii de muncă, de preferat nefumători, vor susţine ideea renunţării totale şi definitive la fumat

– în perioada de sevraj, când reapare pofta de fumat, se va mesteca un fruct, un morcov, bomboane mentolate şi se va bea multă apă pentru a elimina toxinele din sânge

– este recomandată ocuparea timpului liber cu alergări zilnice, exerciţii de inspirare a aerului curat, practicarea unor sporturi uşoare în compania nefumătorilor

Renunţarea definitivă la fumat este un act de voinţă, pentru fiecare fumător existând o motivaţie individuală, pro sau contra. Este important să conștientizezi gravitatea acestul obicei nesănătos și să înaintezi acțiuni în acest sens. De asemenea, în procesul renunțării la fumat, poți utiliza și Bronhoklir, siropul care protejează împotriva agresiunii factorilor iritanți. În plus, datorită formulei inovatoare, Bronhoklir poate fi administrat oricând și oriunde, pentru că este deja dozat.

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *