fbpx
Blog, Daosin

Cea mai delicioasă (și sănătoasă) masă de Paște

Paștele are diferite semnificații pentru diferiți oameni. Pentru unii este o sărbătoare a renașterii, pentru alții, începutul primăverii sau doar timp petrecut cu familia. Însă orice semnificație ar avea sărbătoarea pascală pentru tine, cel mai probabil implică o zi plină de mâncare. Pentru a evita starea de rău, balonarea și greața și a avea o experiență culinară plăcută, cu gusturi, texturi și culori inedite, asigură-te că respecți următoarele recomandări 😉

 

Recomandări pentru o masă sănătoasă de Paște

Legume, legume și iar legume – Nu doar că legumele sunt extrem de nutritive, dar vin și într-o gamă variată de culori, gusturi, texturi. Humus, salată verde, salată de porumb, ardei copt, ciuperci sauté, leurdă, morcovi, țelină, roșii cherry, broccoli – experimentează și asigură-te că pui cât mai multe legume pe masa de Paște. Carneau de miel, curcan sau pește se digeră mult mai ușor cu ajutorul legumelor.

Porție mică, farfurie mare – În cultura noastră, tindem să umplem farfuria. Friptură de miel, drob, salată de boeuf, ouă umplute, cozonac, pască…la o singură masă. Stomacul are de suferit, pentru că trebuie să producă suc gastric pentru a descompune și digera toată această cantitate de mâncare. Dacă iei masa de Paște în familie, unde „ia cu pâine” și „carnea este cea mai bună legumă” sunt legi nescrise, asigură-te că alegi o farfurie mare și adaugi câte puțin din fiecare preparat care-ți face cu ochiul. Astfel, vei mânca exact cât îți trebuie și nu vei ajunge să te confrunți cu stări de greață și balonare.

Tradiții „adaptate” – Friptura de miel, ouăle fierte, cozonacul și pasca sunt meniul tradițional de Paște. Însă dacă simți să-i aduci anumite modificări, ai toată libertatea. Poate că nu-ți place gustul fripturii de miel sau drobul este prea dificil de pregătit pentru disponibilitatea ta de a petrece timp în bucătărie. Poate că în locul cozonacului preferi o prăjitură cremoasă. Poate că în loc de toate cărnurile, sosurile și băuturile grele simți nevoia de ceva mai light. Aruncă un ochi pe canalul de YouTube al Jamilei sau al lui Jamie Oliver și identifică-ți meniul personalizat pentru masa de Paște.

O zi specială, meniu special

Paștele este cu siguranță o sărbătoare specială pentru majoritatea dintre noi. Cu toate acestea, pandemia de coronavirus poate aduce modificări în modul obișnuit de a sărbători Paștele. Fie că ești alături de familie, prieteni, colega/ul de cameră sau în propria companie, ți-am pregătit idei de meniu pascal complet pentru a adăuga un plus de semnificație zilei. Spre deosebire de Crăciun, când gradele scăzute de afară tind să facă atrăgătoare grăsimile, mezelurile și sosurile grele, Paștele vine în contextul primăverii, prospețimii, renașterii. Un meniu în ton cu Paștele sună astfel:

Aperitiv: Salată bogată și colorată (salată verde, leurdă, spanac, castraveți, ceapă, roșii, ridichi, oțet balsamic, semințe de floarea-soarelui), bruschete cu roșii, usturoi și ton, icre, pâine Naan cu usturoi și unt, humus, măsline, grisine, felii de morcov.

Fel principal: Ratatouille, adică o tocană de legume tradițională din regiunea Provence a Franței. Ce o face specială și o deosebește de tocana tradițională? Faptul că este un ghiveci gratinat, parfumat cu usturoi și cimbru, cu marginile legumelor ușor prăjite, rumenite și care nu înoată în lichid mult. Rețeta video pas cu pas poate fi vizualizată aici:

 

Desert: Tort de morcovi, un tort pufos și parfumat, cu morcovi, nuci pecan, scorțișoară și ghimbir în aluat și decorat cu glazură deasupra. Rețeta video pas cu pas poate fi vizualizată aici:

Acum că ai teoria, nu mai rămâne decât s-o pui în practică. Sperăm să-ți fi fost de folos cu aceste recomandări și sugestii și să-ți găsești inspirația pentru sărbători pascale sărbătorite frumos, abunde în culoare, textură, gust, bucurie și emoție. Paște fericit!

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *