fbpx
Blog, Daosin

Cinci motive pentru care ar trebui să ții un jurnal alimentar

Mulți dintre noi ne-am propus pentru noul an să fim mai atenți la alimentație, pentru a ne menține sub control greutatea și a rămâne sănătoși. Unii nutriționiști recomandă să ținem un jurnal alimentar, pentru a avea o evidență a alimentelor pe care le consumăm. Cercetările arată că, mai ales pentru cei care vor să slăbească, acest tip de jurnal este foarte eficient, deoarece ne poate ajuta să avem o perspectivă asupra obiceiurilor alimentare.

Un studiu realizat de National Library of Medicine, la care au participat aproape 1.700 de persoane, arată că cei care au ținut jurnale alimentare au pierdut de două ori mai multe kilograme față de cei care nu păstrau o astfel de evidență a preparatelor consumate.

Ce trebuie să cuprindă jurnalul alimentar

Potrivit www.health.harvard.edu, eficiența unui jurnal alimentar ține de precizie și consecvență. Iată ce trebuie să treci într-un jurnal alimentar:

Ce mănânci? Notează ce alimente și băuturi consumi la fiecare masă, cum sunt preparate acestea. Nu uita să precizezi și garniturile, sosurile, condimentele sau topping-urile.

Cât mănânci? Scrie în jurnalul alimentar ce cantitate are fiecare aliment consumat. Poți folosi unități de măsură precum o cană, o lingură, un pahar. Dacă nu ești acasă, încearcă să estimezi cât mai bine cantitățile de mâncare.

Când mănânci? Notează ora la care iei micul dejun, prânzul, cina sau gustarea dintre mese. Astfel, vei putea identifica eventualele intervale problematice, cum ar fi gustările luate seara târziu.

Unde mănânci? Ține o evidență a locurilor în care iei masa – fie că este vorba de propria bucătărie, a unui prieten sau de un restaurant.

Cu cine mănânci? Notează cu cine iei masa: singur, cu familia, colegii sau prietenii.

Cum te simți în timp ce mănânci? Ești fericit, neliniștit, stresat, plictisit, obosit?

Ce concluzii poți trage după o perioadă în care ai ținut un jurnal alimentar

Setează-ți un interval de o săptămână pentru a ține acest jurnal alimentar. La finalul acestei perioade, verifică dacă există anumite pattern-uri sau obiceiuri care să îți răspundă la întrebările:

  • Cât de sănătos e regimul meu alimentar?
  • Mănânc suficiente legume și fructe pe zi?
  • Consum destule cereale integrale?
  • Alimentația mea cuprinde produse cu zahăr adăugat? Dacă da, cât de frecvent le consum?
  • Stările mele de spirit îmi influențează obiceiurile alimentare? Mănânc mai puțin sănătos atunci când sunt stresat?

Motive pentru care ar trebui să ții un jurnal alimentar

După ce ai parcurs informațiile notate în jurnalul alimentar și ai identificat obiceiurile legate de alimentație, poți face schimbările pe care le dorești, în funcție de nevoile și caracteristicile organismului tău. Iată cum te poate ajuta această metodă:

  1. Pierderea în greutate. Cu ajutorul informațiilor notate în jurnalul alimentar, poți vedea care sunt alimentele care te împiedică să slăbești. Uneori, în grabă, la birou, de exemplu, fiind ocupați, uităm de anumite snack-uri pe care le consumăm și care ne aduc un aport caloric nedorit.
  2. Controlul porțiilor. Jurnalul alimentar este un mod excelent prin care putem avea control asupra porțiilor preparatelor consumate.
  3. O alimentație mai sănătoasă. Un jurnal alimentar te poate ajuta să verifici dacă ai consumat suficiente alimente din fiecare grupă alimentară. Dacă dieta ta cuprinde în special carbohidrați și proteine, înseamnă că nu obții suficiente vitamine din fructe și legume.
  4. Identificarea triggerilor care duc la consumul de alimente nesănătoase. Informațiile cu privire la locul în care iei masa, la context și la starea de spirit te vor ajuta să determini cauzele consumului anumitor alimente nesănătoase.
  5. Identificarea intoleranțelor alimentare. Jurnalul alimentar ne poate ajuta să detectăm alimentele care ne produc anumite reacții. În unele cazuri, efectele se produc la câteva ore după ce au fost consumate, iar cu ajutorul informațiilor notate le vom putea identifica mai ușor.

În cazul intoleranței la alimente ce conțin histamină, îți recomandăm suplimentul alimentar Daosin. Cu ajutorul acestor comprimate, vei putea tolera alimentele ce îți produc disconfort.

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.