fbpx
Blog, Comunicate

Corp sănătos, simplu de realizat

Cel mai simplu mod de viață sănătos

Sănătatea ta ar trebui să fie prioritizată în fiecare moment, așa că în următoarele rânduri îți expunem recomandări „accesibile” în demersul tău de a adopta și menține un stil de viață benefic sănătății tale fizice și mentale. Cum probabil anticipai, alimentația și activitatea fizică constituie binomul central al capitolului sănătate.

În ceea ce privește alimentația, atenția ta nu trebuie să fie îndreptată doar către ce consumi, ci și către sursa procurării alimentelor. Acestea trebuie să aibă clar inscripționată pe etichetă data expirării, precum și locul de proveniență. Îți recomandăm să alegi producători locali, pentru că asta nu înseamnă decât faptul că alimentele sunt mai proaspete și, implicit, mai bogate în nutrienți. De asemenea, în acest fel contribui și la susținerea producătorilor autohtoni.

Fii moderat.

Un exces alimentar este greu de suportat până și în cazul unui organism sănătos. Dacă ai consumat excesiv alimente cu un conţinut mare de grăsimi, orice legumă proaspătă este aliatul perfect, având rol benefic în procesul digestiv. Evită să-ți forțezi organismul cu mâncăruri grele și asigură-te că este vitaminizat cu ajutorul cât mai multor fructe și legume. De altfel, consumul corect de carne grasă este doar împreună cu o salată de crudităţi. În general crudităţile – atât fructe, cât și legume – sunt bogate în enzime vegetele, care contribuie la digestie.

Activitatea fizică regulată este esențială dacă faci excese alimentare.

Miscarea îmbunătăţeşte metabolismul bazal, nu permite ca orice mănânci să se depună și contribuie la o circulație sanguină bună. De fapt, activitatea fizică regulată este esențială oricărui organism care se dorește sănătos. Însă și în cazul activității fizice sunt mai multe aspecte de care trebuie să ții cont. În cadrul unui antrenament, alegerea greuăților pentru execuție este raportată la executarea corectă a mișcărilor. Cum scopul tău este sănătatea, indiferent de exercițiile pentru care optezi, mișcarea trebuie să fie executată corect, menținând o poziție a corpului corectă, protejând coloana și articulațiile. De asemenea, orice antrenament trebuie raportat la propria persoană. Tocmai de aceea trainerii și medicii au un rol esențial în dictarea tipului de antrenament ți se potrivește. Jogging-ul îți poate afecta articulațiile, în timp ce un antrenament suprasolicitant la sală îți poate afecta mușchii. Trainerul personal îți recomandă un set de exerciții în funcție de metabolismul tău, personalizându-ți astfel antrenamentul. De asemenea, antrenamentul trebuie să fie unul periodicizat și organizat, încât să ajungi să îți atingi obiectivul.

Corpul tău funcționează într-un mod complex și trebuie să înveți să „asculți” ce îți spune.

Semne precum oboseala, lipsa de tonus sau dureri trebuie ascultate. Respectă-ți corpul, iar dacă apar orice fel de dureri, consultă un medic specialist. Amintește-ți constant care este scopul pentru care ai început acest proces. O alimentație sănătoasă nu înseamnă o alimentație fără gust sau identică mereu, sunt numeroase rețete sănătoase și gustoase. Într-un stil de viață sănătos o alimentație echilibrată este cheia, atât timp cât îți respecți corpul. Obișnuiește-te cu noua viață, îmbunătățește-ți alimentația, cercetează domeniul și informațiile disponibile, permite-i corpului să reacționeze și pe urmă analizează ce acțiuni sau alegeri ar putea veni în ajutorul tău.

Previous ArticleNext Article

114 Comments

  1. Cu timpul e greu sa ținem greutatea sub control și sănătatea e din ce în ce mai precara.Încerc acum în post sa mai detoxific organismul facand miscare și alimentație cu fructe și legume de sezon

  2. Sfaturi simple, ușor de pus în practică, dar care dau rezultate, vă asigur. Eu sunt de părere că ne îngrășăm nu pentru că avem o alimentație variată (mâncăm din toate), ci pentru că ne alimentăm într-un mod agresiv. Mi se pare de bun-simț să mănânci din toate câte puțin și atât. Nu ai nevoie de diete sau de regim special. Desigur că și sportul joacă un rol important, însă el devine eficient doar atunci când și alimentația este pe măsură. Să fim sănătoși și echilibrați, zic.😊

  3. Intodeauna imi procur alimente din natura de pe meleagurile noastre surse bine stiute .Nu consum decat ce imi cere organismul si cat imi cere.Miscarea e prioritara fara eforturi mari atat cat poate organismul meu.Odihna e iara importanta si evitarea stresului pe cat posibil !

  4. Mda, si eu ma lupt cu mâncatul in exces, mai ales de când am ieșit la pensie, pe fond nervos,…
    Îmi doresc să adopt un stil de viață sănătos și să mă bucur alături de nepoței.

  5. Sănătatea sta in puterea noastră de a face mici schimbări in viața noastră : alimentație echilibrata, sport, optimism !!

  6. Sunt niște sfaturi foarte utile și chiar ușor de urmat dacă ai voința !Succes celor care sunt hotărați sa le respecte

  7. După părerea mea, cel mai important lucru pentru a avea o viata sanatoasa este mișcarea, cât mai multă mișcare, apoi alimentația trebuie sa conțină multe fructe si legume, fara exces de zahar si carne fara grăsimi.

  8. Eu am trei copii..pe toti trei ii pun la miscare in fiecare zi..fiecare dintre ei mananca fructe si legume…si racesc cel mult de 2 ori pe an..conteaza foarte mult stilul de viata pentru a avea un corp sanatos!

  9. Excelente sfaturi! In ultimul timp am cautat sa am un stil de viata sanatos cu multa miscare, iarna sala si vara mers pe bicicleta, cu alimente sanatoase pregatite in casa si cat mai multe salate si peste…si nimic dupa ora 18…si multa apa! Incerc sa am grija si de felul cum arat …imi ingrijesc corpul, tenul si parul!

  10. Pentru a avea un corp sănătos trebuie o alimentație echilibrată, fructe și legume in fiecare zi și o hidratare corespunzătoare. Este importanta și mișcarea. Contează mult fructele și legumele sa fie din tara, cultivate ecologic și consumate când este sezonul lor.

  11. Sfaturi foarte utile pentru sanatate,tare bine ar fi sa si tinem cont de ele.Uneori ne adaptam din mers si uitam ce este mai important ,sanatatea

  12. Este o lectie de urmat pentru a avea un corp frumos si sanatos Mai era nevoie si de cateva sfaturi referitor la ambitie Cred ca fara ambitie toate aceste sfaturi ideale sunt an van Este singurul articol pe aceasta tema pe facebook.Felicitari@

  13. Aveți dreptate, printr-un consum echilibrat de legume, fructe, proteine, fibre, se asigura sănătatea organismului, si prin mișcare.

  14. Foarte util acest articol. Organismul uman stie sa functioneze foarte bine numai ca noi il intoxicam cu tot felul de produse mai mult sau mai putin sanatoase.

  15. Foarte bune aceste sfaturi. Natural, noi incercam sa facem acest lucruri…Uneori e greu sa gasesti totul sanatos…Dar macar o parte din produse, daca le gasim cat mai naturale …tot conteaza. Sanatatea noastra ar fi bine sa fie pe primul loc in grijile noastre!

  16. Frumos articol felicitări întredeschise trebuie avut grija la alimentație, făcut spre poate ne ajuta și vremea momentan la mine în București e urat și plouă

  17. Ce bine ar fi dacă am reuși sa respectam ceea ce este în cuprinsul articolului! Din păcate ne entuziasmam imediat ce citim, dar uitam repede. Orice minune tine trei zile. Articolul este bine structurat dar cel care l-a scris nu are și posibilitatea de a ne ‘împinge de la spate’! Felicitări pentru articol!

  18. Recomandări excelente, trebuie să încercăm să le aplicăm în viața de zi cu zi, deși la o primă lectură pare greu de respectat în viața agitată și în viteză maximă a majorității persoanelor. Pe rând voi încerca să implementez cât mai mult și sunt convinsă că starea de sănătate se va inbunătăți considerabil. Mulțumim.

  19. Pentru un corp perfect sănătos într-adevăr trebuie și mult timp și multa răbdare, multa perseverenta și cum astea nu le prea avem….

  20. Mulțumim pentru sfaturi si recomandări, sanatatea este pe primul loc si trebuie sa avem grijă la alimentatie si sa facem mai multa miscare.

  21. Adevarat in tot ce am citit din continutul articolului , trebuie sa avem o viata si o alimentatie echilibrata , sa facem sport macar 30 de minute pe zi ca sa putem avea energie si pofta de viata !

  22. Daca nu faci ceva pentru a fi sanatos si a te ajuta zilnic atat prin miscare cat si un stil de viata activ , o alimentatie corespunzatoare si hidratarea care este importanta!

  23. #moddeviațăsănătos
    Pentru a avea un mod de viață sănătos avem nevoie de o nutriție sănătoasă,un stil de viață activ, practicarea unei activități fizice, eliminarea stresului,timp suficient de odihnă, gândire pozitivă.

  24. Un articol bun. Eu nu am ținut dietă niciodată. In schimb mănânc de toate cate puțin si des si bineînțeles mișcare este sănătos .

  25. Din Decembrie m am înscris la o sala de sport si practic de atunci exerciții fizice constant.Din cauza modului sedentar de viata începusem sa am probleme cu coloana.Acum ma simt bine si corpul mi s a tonifiat .Incerc sa am o alimentatie cat mai sanatoasa si sa ma hidratez zilnic cu 2 litri de lichide

  26. Încerc pe cât posibil sa țin sub control kilogramele, ma mențin făcând mișcare zilnic! Voi încerca să țin cont de recomandările articolului!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *