fbpx
Blog, Virasoothe

COVID-19: Sănătatea psihică a familiei

Cum să păstrezi sănătatea psihică a întregii familii în vreme de COVID-19

Chiar dacă ordonanțele de urgență s-au relaxat, virusul și, implicit, posibilitatea contractării lui există în continuare. De asemenea, școlile sunt închise, astfel că cei mici și adolescenții petrec tot timpul în casă. Este foarte posibil ca atât copiii, cât și părinții să se confrunte cu schimbări constante ale dispoziției. În ajutorul lor, propunem o serie de activități care să păstreze armonia în familie.

Cum să păstrezi sănătatea psihică a întregii familii în vreme de COVID-19

ViraSoothe își dorește să sprijine părinții în acest moment dificil și fără precedent. Ca urmare a închiderii școlilor, mulți părinți petrec timp nonstop cu copiii. Dacă te afli în această situație și ai rămas fără idei și energie, iată câteva recomandări de activități care să te scoată din impas.

Fii creativ cu privire la activități noi – Integrează activități noi în rutina familiei, cum ar fi un puzzle, coloratul și pictatul, sportul sau vizionarea unui film. Activitatea fizică a tuturor membrilor familiei este esențială, pentru că generează o stare psihică bună.

Gestionează-ți propria anxietate – Este de înțeles anxietatea în aceste momente, însă specialiștii recomandă să fie evitată gândirea catastrofică. Un exemplu de astfel de gândire nesănătoasă este presupunerea că fiecare episod de tuse este un semn că ai fost infectat cu virusul. Chiar dacă nu pot fi controlate, grijile și preocupările trebuie ținute la distanță de copii, pentru că îi pot afecta. Pentru o limitare a acestei anxietăți, este utilă și evitarea știrilor. Este important să rămâi la curent cu ce se întâmplă, dar nu transforma urmărirea televizorului și consumul de social media într-un obicei.

Faceți planuri – În fața evenimentelor actuale, incertitudinii și a faptului că situația este în afara controlului nostru, este important să ne păstrăm calmul și să abordăm activități care ne pot reda bunăstarea. În acest sens, realizarea planurilor în viitorul apropiat poate fi o sursă de pozitivitate. Adunați-vă cu toții și discutați despre activitățile pe care le veți avea când această situație se încheie. Astfel, vă veți alimenta cu sentimente pozitive care să vă scoată din monotonie și din stările ușor debusolante.

În casă, în siguranță

Pe de-o parte, statul în casă n-ar trebui să fie dificil, pentru că înseamnă timp de calitate petrecut cu familia. Totuși, limitarea ieșirii în aer liber și lipsa unor momente dedicate propriei persoane pot avea efecte asupra psihicului. Este important să manageriați timpul petrecut acasă în mod util și să angajați copiii în diferite activități. Când aceștia sunt bine, se pot relaxa și părinții.

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *