fbpx
Blog, Proenzi

Cum îți protejezi articulațiile când reiei activitatea fizică după sărbători

Tentațiile culinare din perioada sărbătorilor, precum și reducerea timpului alocat activităților fizice au ca rezultat, de multe ori, acumularea câtorva kilograme în plus. Așadar, a venit momentul să reluăm mișcarea, fie la sală, fie în aer liber, fie acasă, astfel încât să revenim în formă și să ne recăpătăm energia după această perioadă. Indiferent unde alegem să facem mișcare, este important să ajungem treptat la nivelul de intensitate a mișcării cu care eram obișnuiți, astfel încât articulațiile să nu aibă de suferit. Citește mai departe ce trebuie să faci pentru a-ți proteja articulațiile odată ce ai reînceput să faci mișcare!

Alocă timp pentru încălzirea mușchilor

Indiferent de tipul de mișcare pe care îl preferi, e important să începi exercițiile cu mișcări ușoare de încălzire și stretching, pentru a-ți pregăti mușchii și articulațiile pentru creșterea nivelului de intensitate a antrenamentului. Fiecare mișcare de stretching ar trebui să dureze cel puțin 30 de secunde. Fără partea de încălzire și stretching, articulațiile tale pot avea de suferit.

Include mai multe tipuri de exerciții

Atunci când reiei activitatea, optează pentru exerciții variate. Este important să practici mai multe tipuri de exerciții, care stimulează grupe diferite de mușchi.

Dacă ai dureri de genunchi, este recomandat să practici exerciții care nu exercită o presiune mare asupra acestora. Poți merge pe bicicletă, de exemplu, sau poți merge la înot.

Poartă încălțăminte potrivită

Este esențial ca încălțămintea pe care o porți în timp ce faci mișcare să fie de calitate și să ofere suportul necesar articulațiilor. Alege încălțămintea adaptată tipului de mișcare pe care îl practici.

Alternează grupele de mușchi pe care le lucrezi într-un antrenament

Mulți dintre noi alegem să alocăm o sesiune de training unei anumite grupe de mușchi (arm day, leg day). Pentru a evita însă durerile de articulații, este indicat să alternezi exercițiile pentru diferite de grupe de mușchi, astfel încât să nu exerciți presiune doar asupra unei anumite zone, într-o singură zi. De exemplu, după un set de fandări, poți face o serie de flotări sau poți ridica greutăți.

Alternează nivelurile de dificultate ale exercițiilor

Atunci când vrei să dai jos câteva kilograme, de regulă, optezi pentru exerciții de dificulate ridicată. Acestea însă pot avea un efect negativ asupra articulațiilor, mai ales după o perioadă de repaus. Este recomandat să alternezi exercițiile de dificultate scăzută cu cele de dificultate medie/ridicată. Este o metodă eficientă de a pierde kilogramele nedorite, dar și de a evita durerea de articulații. Pentru stabilitatea și mobilitatea articulațiilor, poți integra în antrenamentul tău și exerciții de pilates.

Include în regimul tău alimente cu efect antiinflamator

Alimentația are un rol important pentru sănătatea articulațiilor. Încearcă să consumi cât mai multe alimente neprocesate, în special pe acelea recunoscute pentru efectul lor antiinflamator: salata kale, fructe de pădure, avocado, migdale, pește și cereale integrale.

Pentru flexibilitatea și mobilitatea articulațiilor, recomandarea noastră este Proenzi ArtroStop Rapid+, supliment alimentar din ingrediente naturale.

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.