fbpx
Blog, Refenum Ice

Durere musculară – tipuri și tratament

Durere musculară? Nu te panica, este ceva normal...atunci când îți suprasoliciți mușchii sau te confrunți cu o vătămare minoră.

Durere musculară? Nu te panica, este ceva normal…atunci când îți suprasoliciți mușchii sau te confrunți cu o vătămare minoră. De asemenea, o altă cauză frecventă a durerii musculare este stresul. Explicația constă în faptul că, atunci când simți tensiune, corpul tău produce hormoni care tensionează mușchii și măresc sensibilitatea la durere. Astfel se explică și motivul pentru care simți dureri de spate după o zi dificilă la locul de muncă.

Durere musculară – tipuri

Nu toate durerile musculare sunt la fel. Când vine vorba de durerile musculare, există două tipuri:

  • durere musculară acută, denumită și durere musculară imediată
  • durere musculară cu debut întârziat

Durerea musculară acută se resimte în timpul sau imediat după exercițiu. Aceasta este adesea descrisă ca o durere arzătoare. Este cauzată de acumularea de acid lactic în mușchi. Acest tip de durere musculară se vindecă rapid.
În ceea ce privește durerile musculare cu debut întârziat, ajungi să experimentezi simptomele la 24 până la 72 de ore după exercițiul fizic depus. Durerea și rigiditatea pe care le resimți a doua zi după exercițiu provin din lacrimi microscopice din fibrele musculare și țesuturile conjunctive în timpul exercițiului fizic. Acest tip de durere musculară apare, de obicei, după ce îți folosești mușchii într-un mod în care nu sunt obișnuiți, ca în cazul unui antrenament nou sau mai intens.

Metode de ameliorare a durerilor musculare

  • Consumul alimentelor antiinflamatoare poate fi benefic. Deși este nevoie de mai multe cercetări, unele dovezi sugerează că poți fi scutit de durerile musculare consumând alimente bogate în antioxidanți. Pepenele verde, de exemplu, este bogat într-un aminoacid numit L-citrulina. Diverse studii sugerează că acest aminoacid poate reduce ritmul cardiac de recuperare și durerile musculare. Alte alimente antiinflamatoare care s-au dovedit promițătoare în tratarea durerilor musculare sunt: suc de cireșe, ananas, ghimbir.
  • Suplimentele antioxidante, precum curcumina și uleiul de pește, pot fi, de asemenea, utile. Curcumina este un compus care se găsește în turmeric. Este bogată în antioxidanți și are efecte antiinflamatorii puternice, așa că nu este surprinzător că s-a demonstrat că reduce durerea durerii musculare cu debut întârziat și accelerează recuperarea după exerciții fizice. Uleiul de pește și alți acizi grași omega-3 pot oferi beneficii similare.
  • Terapia termică imediat după efortul fizic depus. Aplicarea căldurii imediat după exercițiu poate reduce durerea musculară cu debut întârziat. Modalități excelente de a te bucura de terapia termică umedă după exerciții fizice includ: prosoape calde umede sau o baie caldă.
  • Deși sună ciudat, depunerea a și mai mult efort fizic poate ajuta la reducerea durerii musculare. Nu lăsa durerea musculară să te împiedice să faci exerciții fizice. Durerea musculară este un proces natural care îți ajută corpul să se obișnuiască cu exercițiile fizice. Durerea musculară va dispărea pe măsură ce crești intensitatea și frecveța exercițiilor fizice.
  • Nu uita de încălzire. Înainte de a depune efort fizic, asigură-te că îți efectuezi în mod constant și corect încălzirea. Poți pedala timp de 10 minute sau efectua un set de exerciții ușoare în acest sens. Descoperă care este forma adecvată pentru tine și respectă o rutină care crește treptat în intensitate și durată pentru a reduce riscul de vătămare.

Nu uita de Refenum Ice!

Nu uita nici de Refenum Ice! Este foarte probabil să ajungi să te confrunți cu febra musculară sau traumatisme minore. Iar Refenum Ice este gelul cu efect local de răcire, care calmează durerile musculare și articulare, grăbește recuperarea musculară după exerciții fizice și reduce inflamația asociată entorselor, fracturilor și altor traumatisme minore. Se aplică un strat subțire de gel pe zona afectată de 3-6 ori pe zi, iar efectele se resimt chiar după prima utilizare. De obicei, durerea musculară nu necesită tratament medical și ar trebui să se rezolve în câteva zile. Cu toate acestea, este indicat să consulți medicul dacă durerea durează mai mult de o săptămână sau dacă ai o slăbiciune extremă, amețeli sau probleme cu respirația.

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *