fbpx
Blog, Refenum Ice

Durerea musculară – cauze și tratament

Durerea musculară poate apărea la orice persoană, indiferent de categoria de vârstă. Uneori, durerile musculare pot reprezenta un simptom al unei boli de bază. Însă în cele mai multe cazuri, durerea musculară nu reprezintă ceva îngrijorător, fiind o problemă ce se poate rezolva fără tratament medical. Află mai multe despre cauzele durerii musculare, precum și metodele de tratament ale acesteia.

Cauze

Durerea musculară, cunoscută și sub numele de mialgie, poate fi resimțită în orice zonă a corpului care are mușchi. În funcție de cauză, disconfortul poate fi ușor sau sever:

Stres – Stresul poate provoca dureri musculare, precum și dureri de cap și agitare. Stresul îngreunează organismul să lupte împotriva bolilor. Printre simptomele stresului se numără: palpitații cardiace sau o frecvență cardiacă crescută, tensiune arterială crescută, dureri de cap, dureri în piept, hiperventilație. Dacă te confrunți cu stresul, poți încerca să-l combați  învățând tehnici de relaxare și îndepărtându-te de situații stresante, atunci când este posibil.

Deficitul nutrițional

O persoană poate suferi dureri musculare atunci când nu primește nutrienții necesari din dieta sa. Vitamina D joacă un rol deosebit de important în asigurarea funcționării corecte a mușchilor. Vitamina D ajută la absorbția calciului, iar o deficiență poate duce la hipocalcemie. Hipocalcemia este o afecțiune în care nivelul calciului din sânge este scăzut, ceea ce poate afecta oasele și mușchii.

Deshidratare

O persoană care este deshidratată poate suferi dureri musculare. A bea suficientă apă este vitală pentru ca organismul să funcționeze corect, deoarece poate începe rapid să se închidă fără lichide adecvate. Deshidratarea face ca funcțiile corporale esențiale, precum respirația și digestia, să devină mai dificile. Oamenii ar trebui să fie conștienți de câtă apă bea. Cantitatea recomandată este de 6–8 pahare de apă în fiecare zi. Dacă vremea caldă sau exercițiile fizice determină o persoană să transpire mai mult decât de obicei, va trebui să bea mai mult decât atât.

Entorse

Entorse și alte leziuni pot provoca dureri și disconfort muscular. Oamenii pot constata că o anumită zonă a corpului devine rigidă și dureroasă dacă este rănită. Unele entorse pot fi ameliorate cu ajutorul unui unguent răcoritor și odihnă. În cazul în care accidentarea provoacă dureri semnificative, restricționând mișcarea normală sau nu se îmbunătățește cu timpul, este indicat să consulți un medic.

Deficiență de somn

Lipsa somnului poate avea un impact sever asupra organismului. Somnul permite corpului să se odihnească și să se recupereze, iar mușchii pot durea dacă odihna nu este suficientă. De asemenea, lipsa unui somn de calitate poate afecta capacitatea de a gândi clar și de a îndeplini sarcinile de zi cu zi.

Prea multă activitate fizică

Practicarea excesivă a sportului poate determina rigiditatea și durerea musculară. Următorii factori pot face o persoană mai sensibilă la durerile musculare: un exercițiu nou, activitatea fizică mai intensă sau mai îndelungată decât de obicei, încălzirea incorectă.

Remedii la domiciliu pentru durerea musculară

Remediile la domiciliu sunt adesea suficiente pentru a ameliora durerile rezultate din răni minore, exerciții fizice prea intense sau stres. Așadar, asigură-te că recurgi la următoarele:

  • Odihnă – odihnește-ți zona afectată și întrerupe activitatea care a provocat rănirea.
  • Gheață – utilizează un pachet de gheață sau o pungă de legume congelate pentru a ajuta la ameliorarea durerii și reducerea umflăturii. Aplică gheață pe zona afectată timp de 15-20 de minute de mai multe ori pe zi.
  • Participarea la activități care încurajează relaxarea și reduc stresul, cum ar fi yoga sau meditația.
  • Refenum Ice! Fie că te confrunți cu febra musculară sau traumatisme minore, Refenum Ice este gelul cu efect local de răcire, care calmează durerile musculare și articulare, grăbește recuperarea musculară după exerciții fizice și reduce inflamația asociată entorselor, fracturilor și altor traumatisme minore. Se aplică un strat subțire de gel pe zona afectată de 3-6 ori pe zi, iar efectele se resimt chiar după prima utilizare.
Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *