fbpx
Blog, Daosin

Eviți alimentele bogate în histamină? Trei idei de rețete potrivite în intoleranța la histamină

Estimările spun că aproximativ 2-3% din populația globului suferă de intoleranță la histamină, afecțiune care se manifestă prin apariția unor simptome precum erupții cutanate, urticarie, balonare, constipație sau migrene. Aceste simptome apar de obicei după consumul unor alimente cu conținut ridicat de histamină, cum ar fi brânzeturile, mezelurile, fructele de mare, vinul roșu sau cel spumant, roșiile, vinetele sau spanacul. Cei care suferă de această afecțiune sunt nevoiți de multe ori să renunțe la aceste alimente, ceea ce nu înseamnă că nu se pot bucura de un regim alimentar satisfăcător.

Iată trei idei de rețete pe care le poți prepara din alimente pe care organismul tău le va tolera în cazul în care te confrunți cu această afecțiune!

  1. Pilaf de quinoa cu morcov și ardei gras

Pentru această rețetă, potrivită atât pentru prânz, cât și pentru cină, ai nevoie de:

  • 100 de grame de quinoa
  • un morcov
  • un ardei gras
  • o lingură de ulei de măsline
  • sare și piper

Mod de preparare:

Pune la fiert quinoa cu puțină sare, în două pahare cu apă. Amestecă din când în când și oprește focul atunci când apa a scăzut. Toacă morcovul și ardeiul gras, apoi călește-le pentru câteva minute în ulei de măsline. La final, adaugă quinoa peste legume și amestecă totul. Vei obține un preparat nu doar sănătos, ci și delicios!

  1. Rulouri de dovlecei umplute cu ricotta

O rețetă care se prepară rapid și pentru care nu ai nevoie decât de câteva ingrediente:

  • doi dovlecei
  • 125 gr de ricotta
  • două lingurițe de ulei de măsline
  • câteva fire de pătrunjel
  • sare și piper

Dovleceii se taie pe lungime, cu un cuțit de curățat legume. Benzile obținute se stropesc cu sare și ulei de măsline și se pun pe grătarul încins, pe fiecare parte, pentru câteva minute, apoi se întind pe un platou. Ricotta se amestecă cu pătrunjelul tocat. Se pune câte o linguriță de ricotta pe capătul unei fâșii de dovlecel, care apoi se rulează. Se procedează la fel cu fiecare bandă de dovlecel. Apoi, sunt gata de servire!

  1. Supă cremă de cartofi dulci

Când vrei să mănânci ceva cald, dar nu ai foarte mult timp la dispoziție, poți pregăti o supă cremă de cartofi dulci. Ai nevoie de:

  • trei cartofi dulci
  • un morcov
  • jumătate dintr-o țelină mica
  • o ceapă alba
  • o linguriță de ulei de măsline
  • sare

Se taie în bucățele mici toate legumele și se pun la fiert pentru aproximativ 20 de minute, împreună cu sarea și uleiul. După ce au fiert, se scurge ¾ din apă într-un alt vas, apoi se dă totul la blender. Și gata supa!

Dacă incluzi în dieta ta și alimente cu conținut ridicat de histamină, poți preveni simptomele asociate intoleranței la histamină cu ajutorul Daosin. Un comprimat cu 15 minute înainte de masă!

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.