fbpx
Blog, Refenum Ice

Impactul COVID-19 asupra sportului și bunăstării psihice

Impactul COVID-19 asupra bunăstării psihice este un subiect care merită atenție. De la debutul pandemiei, măsurile de distanțare socială, blocarea școlilor și vieții sociale generale au devenit obișnuite pentru a reduce răspândirea bolii. Însă toate aceste schimbări au perturbat multe aspecte ale vieții, inclusiv sportul și, implicit, echilibrul psihic. Următoarele rânduri evidențiază provocările pe care COVID-19 le-a pus atât lumii sportive, cât și activității fizice și bunăstării individuale. În plus, oferă recomandări pentru a sprijini activitatea fizică în timpul pandemiei și nu numai.

Impactul COVID-19 asupra evenimentelor sportive și implicațiile asupra dezvoltării sociale

Pentru a proteja sănătatea sportivilor și a tuturor celor implicați, majoritatea evenimentelor sportive majore la nivel internațional, regional și național au fost anulate sau amânate. Pentru prima dată în istoria jocurilor moderne, Jocurile Olimpice și Paralimpice au fost amânate pentru 2021.
În plus față de repercusiunile economice, anularea evenimentelor sportive are, de asemenea, un impact asupra multor beneficii sociale. Sportul a fost mult timp considerat un instrument valoros pentru promovarea comunicării și construirea de punți între comunități și generații. Prin sport, diferite grupuri sociale sunt capabile să joace un rol central în transformarea și dezvoltarea socială, în special în societățile divizate. De asemenea, și sectorul educației sportive a avut de suferit în urma închiderii instituțiilor de învățământ. Astfel, urmările sunt suportate de o gamă largă de părți interesate, inclusiv ministere naționale și autorități locale, instituții de educație publice și private, organizații sportive și sportivi, ONG-uri și comunitatea de afaceri, profesori și antrenori, părinți și, mai ales, tinerii.

Impactul COVID-19 asupra activității fizice și bunăstării

COVID-19 a dus la închiderea sălilor de sport, stadioane, piscine, studiouri de dans și fitness. Prin urmare, multe persoane nu pot participa activ la obiceiurile fizice obișnuite individuale sau de grup în afara casei lor. În astfel de condiții, mulți tind să fie mai puțin activi din punct de vedere fizic, lenevesc mai mult timp pe canapea, au somn neregulat, precum și mese dese și nesătănoase. Toate acestea duc la creșterea în greutate și pierderea condiției fizice. Organizația Mondială a Sănătății recomandă 150 de minute de activitate moderată sau 75 de minute de activitate intensă pe săptămână. Beneficiile unui astfel de antrenament periodic se dovedesc foarte utile, mai ales în perioade de criză sau anxietate. Contextul pandemiei determină îngrijorări cu privire la lipsa accesului la rutine sportive sau exercițiu fizic regulat, ceea ce poate duce la provocări pentru sistemul imunitar și sănătatea fizică. O viață fără sport poate agrava bolile existente, care de altfel își pot avea rădăcinile într-un stil de viață sedentar.

Rămâi activ, rămâi sănătos

O condiție fizică bună înseamnă imunitate puternică și organism capabil să combată posibile afecțiuni. Însă impactul  COVID-19 se răsfrânge asuprea psihicului și echilibrului mental. Lipsa accesului la activitate fizică poate avea efecte asupra sănătății psihice, care pot agrava stresul sau anxietatea pe care mulți le experimentează în fața izolării de viața socială normală. Mai mult, posibila pierdere a persoanelor dragi din cauza virusului vor exacerba aceste efecte.
Chiar dacă stilul nostru de viață a suferit modificări, un alt avantaj al sportului este flexibilitatea. Dansează, fă abdomene și genoflexiuni, urcă și coboară de mai multe ori scările din parc. Accesul la internet îți pune la dispoziție multe resurse gratuite despre cum să rămâi activ în timpul pandemiei. Antrenamentele de fitness, de exemplu, pot fi atrăgătoare pentru oamenii de toate vârstele și pot fi efectuate chiar și în spații mici. Comunitatea globală s-a adaptat rapid prin crearea de conținut online adaptat diferitelor persoane. De la tutoriale gratuite pe social media până la cursuri de stretching, meditație, yoga și dans la care poate participa întreaga familie, important este să rămâi activ. Rămâi activ, rămâi sănătos!

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *