fbpx
Blog, Memoplus

Începe sesiunea! Cum să-ți îmbunătățești concentrarea pentru examene

Viața de student vine cu multe provocări, iar sesiunea de examene este una dintre ele. Ai nevoie să fii cât mai concentrat, pentru a obține rezultatele dorite. Examenele sunt metoda prin care studenților le sunt testate cunoștințele acumulate în cadrul unui semestru, dar, mai mult decât atât, ele verifică și capacitatea acestora de a face față presiunii, de a-și gestiona timpul și de a-și păstra calmul. Studiul pentru examene este o activitate mentală care poate fi la fel de intensă ca un exercițiu fizic.

Examenele pot fi foarte stresante mai ales atunci când rezultatul lor vor decide traiectoria ta academică. Iată ce îți pavează succesul atunci când urmează să susții un examen:

  • Hrana adecvată
  • Un mediu fără factori care te distrag
  • Perseverență

Toate acestea consolidează concentrarea, esențială pentru asimilarea cunoștințelor. Citește mai departe cum îți poți îmbunătăți nivelul de concentrare pentru a trece cu brio de sesiune!

Asigură-te că ai apă și o gustare pe birou!

Înainte să te apuci de învățat, alături de cărți, asigură-te că ai pe birou apă și o gustare, astfel încât să nu îți întrerupi studiul în caz că ți se face sete sau dacă simți nevoia să mănânci. Asimilând informații un anumit număr de ore fără întreruperi, îți menții ritmul de studiu și nivelul de concentrare.

Hrănește-te sănătos!

Adu-ți aminte de dictonul latin Mens sana in corpore sano! Include în alimentația ta preparate cât mai nutritive, care să îți ofere energia necesară pentru studiu. Alimentele pe care le consumi joacă un rol important pentru sănătatea creierului tău, ele contribuind la funcții precum memorie și concentrare. Printre alimentele cu multiple beneficii pentru concentrare se numără: peștele gras, cafeaua, afinele, broccoli, turmericul, ciocolata neagră, portocalele și nucile.

Găsește un interval de studiu potrivit!

Se spune că cel mai potrivit interval al zilei pentru studiu este dimineața. Însă unii studenți au mai multă energie în timpul nopții, astfel că preferă să învețe atunci. Cel mai indicat este să studiezi în momentul în care simți că ai un nivel de concentrare ridicat.

Fă o plimbare în timpul pauzelor de studiu!

O plimbare pe jos îmbunătățește circulația sângelui la nivelul creierului, ceea ce sporește capacitatea de concentrare. Fă plimbări scurte, care să nu te obosească, ci care să îți ofere acel boost de energie de care ai nevoie.

Meditează!

Este o metodă eficientă de a-ți relaxa corpul și de a te detensiona. Poate părea plictisitoare la început, dar pe măsură ce continui să o practici îi vei observa avantajele. În momentul în care simți că nivelul tău de concentrare scade, încearcă să meditezi. Îți va reduce din intensitatea grijilor și te va ajuta să rămâi concentrat.

Distrează-te în timp ce îți îmbunătățești concentrarea!

Sunt căi distractive și rapide prin care îți poți îmbunătăți concentrarea. Dacă simți că ai obosit studiind, poți să joci sudoku. Îți va stimula atât capacitatea de concentrare, cât și atenția.

Odihnește-te suficient!

Corpul tău are nevoie de odihnă înainte de examene. Un somn odihnitor te va ajuta să te concentrezi mai bine în timpul studiului și îți va asigura nivelul de energie de care ai nevoie.

De asemenea, pentru a-ți îmbunătăți memoria și concentrarea în timpul sesiunii, îți recomandăm suplimentele alimentare MemoPlus. Conțin Ginkgo biloba, Cafeină, Vitamina B6 și Magneziu, un „cocktail“ care îți susține performanțele intelectuale.

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *