fbpx
Blog, Refenum Ice

Modul în care Covid-19 schimbă Crăciunul

Modul în care Covid-19 schimbă Crăciunul este drastic. Află cum îți poți menține bunăstarea.

Modul în care Covid-19 schimbă Crăciunul este drastic. Pe lângă faptul că pandemia a produs modificări în toate aspectele vieții, Crăciunul va fi cu siguranță sărbătorit diferit la nivel mondial. Restricțiile anti COVID-19 ar putea determina ca întâlnirile de Crăciun să fie foarte diferite anul acesta. Posibilitatea de a infesta sau fi infestat cu coronavirus îi determină pe mulți români să sărbătorească singuri, departe de părinți de familia extinsă.

 

Modul în care Covid-19 schimbă Crăciunul

Este o perioadă grea a anului: temperaturi scăzute, întuneric încă de la ora 17:00, pandemie de coronavirus și…oriunde ne uităm, există mâncare (reclame la TV, vitrinele magazinelor, social media). Situația este incertă și oamenii se tem că vor petrece sărbătorile de iarnă în solitudine. Totuși, fie sărbătorind împreună, fie în număr redus, se așteapta ca bucătăria să constituie refugiul celor mai mulți, pentru a compensa stările negative. Așadar, este important să fii stăpân pe situație și să iei în considerare următoarele sfaturi pentru a nu ajunge la spital din cauza excesului de mâncare.

  • Redu consumul de dulciuri. Când ai o varietate din care să alegi, reținerea poate fi într-adevăr dificilă. Tocmai de aceea, „taie răul din rădăcină” și aprovizionează-te cu dulciuri în cantități reduse și de calitate. Dacă vei merge la cumpărături, pune în coș cumpătat, alege deserturi pe bază de ciocolată neagră, cozonaci cu ingrediente naturale și multe fructe. Dacă preferi să prepari chiar tu dulciurile de Crăciun, orientează-te către prăjituri fără prea mult zahăr. Un cozonac delicios, o prăjitură care să nu necesite mai mult de 300 grame de zahăr și o salată de fructe ar trebui să fie mai mult decât îndeajuns pentru a te îndulci fără să te confrunți cu o stare de rău.
  • Nu uita de vitaminele, mineralele și antioxidanții din fructe și legume. Acestea sunt importante oricând, dar mai ales acum, când bunăstarea fizică și psihică este ușor afectată. Acești micronutrienți vor sprijini o stare fizică bună și o minte odihnită. Așa că orice garnitură pe bază de morcovi, mazăre sau fasole în detrimentul cartofilor prăjiți este mai mult decât încurajată în ziua de Crăciun! În ceea ce privește consumul de carne, asigură-te că alegi farfurii mici pentru a controla porțiile de mâncare.
  • Menține un aport mare de lichide. Este foarte ușor să uiți să bei la fel de multă apă ca în mod obișnuit în această perioadă a anului. Așa că sugerăm să ții la îndemână o sticlă de apă pentru a asigura consumul regulat de apă (aromatizat cu mentă, lămâie sau ingredientul preferat de tine pentru un gust mai plăcut).

 

Nu uita nici de activitatea fizică!

Totuși, poate cel mai important sfat pentru a te putea bucura de această perioadă a anului este moderația. Consumă orice dorești, dar cu moderație. Poți mânca ciocolată, friptură sau orice îți place de Crăciun, dar nu uita să compensezi cu legume, fructe și apă. Cât despre sport, este bine cunoscut faptul că nu se găsește în activitățile preferate ale oamenilor, cu atât mai puțin de Crăciun. Chiar dacă pare un scenariu de film SF să te vezi făcând sport, vrem să-ți atragem atenția asupra beneficiilor pe termen lung ale activității fizice regulate. Chiar dacă începi cu plimbări de 30 de minute prin parc sau antrenamente de 15 minute în sufragerie, orice intenție este bine venită. Iar dacă ajungi să te confrunți cu febra musculară, nu te da bătut. Aplică gelul cu efect local de răcire Refenum Ice și ia-o de la capăt! Să ai un Crăciun fericit și, mai ales, sănătos!

 

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *