fbpx
Blog, Memoplus

Sfaturi pentru îmbunătățirea memoriei și concentrării la cursuri

Pentru a înțelege cât mai bine materiile predate de profesori în sălile de curs, mintea ta trebuie să funcționeze perfect. Există tehnici care te ajută să-ți îmbunătățești memoria și concentrarea. Mișcarea în aer liber și alimentația sănătoasă pot fi de ajutor în a-ți dezvolta memoria și capacitatea de concentrare. Chiar dacă mai este timp până la prima sesiune, ai nevoie de o memorie de fier pentru a obține cele mai bune rezultate. Stimulează memoria și poate reușești să obții bursa de performanță pe care ți-o dorești!

 Sănătatea fizică, somnul și sportul

Există o strânsă legătură între exercițiile fizice, somn și stimularea memoriei. Specialiștii din cadrul healthline.com susțin că mișcarea fizică ne ajută să ținem greutatea corporală sub control. S-a constatat că obezitatea ar putea afecta și activitatea cognitivă, reducând capacitatea de atenție și de memorare. Sunt suficiente 15 minute de mișcare în fiecare zi pentru a-ți menține silueta și, totodată, pentru a-ți ajuta memoria și capacitatea de concentrare să funcționeze mai bine. Totodată, exercițiile fizice îmbunătățesc și funcțiile creierului. Sângele circulă mai repede și transportă către creier substanțe nutritive, care-i sunt necesare în activitățile cognitive. Pentru a-ți dezvolta memoria și capacitatea de concentrare, este nevoie și de odihnă. Somnul are capacitatea de a transforma memoria de scurtă durată în memorie de lungă durată. Astfel, informațiile pe care le-ai asimilat în timpul cursurilor vor rămâne înmagazinate în creier pentru mai mult timp. Iar în momentul în care vei recapitula materia, îți va fi foarte ușor să-ți aduci aminte ce au predat profesorii la cursuri.

Cum poți controla oboseala și stresul

Stresul este acea stare de presiune pe care o simți în anumite situații. Această stare îți poate afecta capacitatea de memorare și de concentrare, sunt de părere specialiștii din cadrul mentalhealth.org.uk. Ei au realizat o listă a efectelor pe care le poate avea stresul:

  • Trăiești mereu cu senzația de anxietate
  • Te concentrezi greu
  • Îți este dificil să te relaxezi
  • Te confrunți cu scăderea stimei de sine
  • Mănânci mai mult decât de obicei
  • Ai stări de nervozitate

Pentru a reduce efectele stresului asupra organismului, astfel încât să-ți îmbunătățești capacitatea de memorare și concentrare, trebuie să faci anumite modificări în stilul tău de viață:

  1. Mănâncă sănătos!

O dietă bazată pe fructe și legume te-ar ajuta să-ți dezvolți memoria și concentrarea, datorită vitaminelor și nutrienților pe care le conțin.

  1. Rezervă-ți mai mult timp pentru tine

Ai nevoie de mai multă relaxare atunci când te confrunți cu perioade stresante. Fă-ți timp pentru activitățile care te relaxează și deconectează-te de ceea ce pune prea multă presiune pe tine.

  1. Acceptă-ți greșelile!

Chiar dacă ai avut o zi mai puțin plăcută și nu ai reușit să ieși în evidență în fața profesorilor de la facultate, nu este nicio problemă. Învață din greșelile pe care le-ai făcut, acceptă-le și mergi mai departe. În caz contrar, stresul provocat de insucces îți va scădea capacitatea de memorare și concentrare.

  1. Găsește un echilibru între învățat și relaxare!

Studiul este o activitate similară celei pe care o persoană angajată o desfășoară la birou. Ca să ai rezultate bune, trebuie să ai parte și de momente de relaxare. Deconectarea este importantă, deoarece te ajută să nu transformi studiul într-o activitate stresantă. În momentul în care intervine stresul, puterea de memorare și concentrare scade. Suplimentele naturale îți pot fi de folos atunci când vrei să-ți îmbunătățești memoria și concentrarea, iar cu ajutorul MemoPlus ai parte de o bună funcționare a creierului atunci când studiezi.

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *