fbpx
Blog, Hepathrombinum

Stăm în casă, dar nu pe canapea

Stăm în casă, dar nu pe canapea. Ai grijă de picioarele tale!

Stăm în casă, dar nu pe canapea! Să stăm în casă în această perioadă este cel mai responsabil lucru pe care îl putem face. Totuși, asta nu înseamnă că trebuie să lenevim întreaga zi pe canapea. Odihna la pat poate părea un proces de vindecare, dar nu este. Corpurile noastre sunt făcute să se miște și mai multe probleme încep să apară chiar și după câteva zile de imobilitate. În mod colectiv, aceste efecte negative pot avea un impact grav asupra sănătății. Poate dacă afli mai multe despre acestea îți vei da seama cât de important este sportul.

Stăm în casă, dar nu stăm degeaba

Statul excesiv în pat, pe canapea, pe scaun poate avea efecte nocive asupra sănătății. Iată câteva dintre acestea:

  • Efecte asupra mușchilor și oaselor – Sistemul musculo-scheletal funcționează cel mai bine atunci când susține corpul într-o poziție verticală împotriva gravitației. Mușchii purtători de greutate ai gâtului, abdomenului, spatelui, feselor și coapselor sunt deosebit de importanți în acest scop, iar deteriorarea cauzată de statul în pat pe perioade lungi afectează cel mai grav acești mușchi. Când mușchii nu sunt folosiți, ei încep rapid să slăbească și să se atrofieze. Forța poate scădea până la 20-30% după numai o săptămână de repaus complet la pat. În general, este nevoie de mult mai mult timp pentru a recâștiga puterea decât a fost nevoie pentru a o pierde. Statul excesiv în pat face, de asemenea, ca oasele să piardă din densitate, deoarece nu își îndeplinesc funcția normală de purtare a greutății. Oasele picioarelor au cele mai mari șanse să fie afectate. Oasele mai subțiri cresc riscul de fracturi.
  • Efecte asupra inimii și sângelui – Ca și sistemul muscular, sistemul cardiovascular funcționează cel mai bine atunci când corpul este într-o poziție verticală. După doar câteva zile de repaus la pat, sângele începe să se adune în picioare. Imobilitatea determină inima să bată mai repede, iar volumul de sânge pompat este mai mic. De asemenea, sângele devine mai gros și lipicios. Ca urmare, crește riscul formării unui cheag de sânge, în special la nivelul picioarelor (tromboză venoasă profundă) și al plămânilor (embolie pulmonară).
  • Efecte asupra creierului – Statul excesiv în poziție orizontală este asociat cu un risc crescut pentru diverse probleme de sănătate mintală și cognitive, inclusiv anxietate, depresie, iritabilitate, apatie, tulburări de somn și confuzie. Multe dintre aceste efecte nefavorabile pot fi mult reduse prin scurte activități. Fiecare lucru mic ajută, chiar dacă te ridici din pat doar pentru a face 10 minute de activitate fizică. Unele exerciții pot fi chiar făcute când stai culcat, așa că ia-le în considerare.

Nu neglija sportul

Pentru a avea o imunitate puternică, trebuie să practici activitate fizică și să ai grijă la dietă. Însă nu uita nici de Hepathrombinum capsule! Hepathrombinum capsule susține funcționarea normală a vaselor de sânge, favorizează restabilirea și menținerea tonusului venos, contribuie la ameliorarea simptomelor asociate BVC (picioare grele, umflate, obosite). Chiar dacă stai în casă, alege să-ți conduci picioarele către drumul sănătății!

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *