fbpx
Blog, Daosin

Tratament pentru intoleranța la histamină

Intoleranțele și alergiile alimentare sunt atât de comune încât cu siguranță cunoști pe cineva care se confruntă cu o astfel de problemă. Asta dacă nu este vorba chiar despre tine. Fie că diagnosticul este deja cunoscut, fie că ai anumite simptome după ce consumi anumite alimente, în rândurile următoare poți înțelege mai bine intoleranța la histamină, precum și metodele prin care îi poți ameliora simptomele.

 

Intoleranța la histamină

„Intoleranța la histamină” poate suna ca un lucru rău, dar în realitate lucrurile stau altfel. Histamina este, de fapt, o substanță chimică benefică organismului.1 Ea este produsă de sistemul imunitar, ca reacție la leziuni sau alergeni. Dacă intri în contact cu ceva la care ești alergic sau la care ai intoleranță, histamina va acționa asupra multor părți diferite ale corpului, de exemplu: dilatarea vaselor de sânge, provocarea constricției plămânilor, eliberarea adrenalinei, creșterea ritmului cardiac, creșterea permeabilității capilare. Deși provoacă o reacție alergică, umflături și mâncărimea pielii, histamina este esențială în procesul de apărare a organismului.

Metode de tratament pentru intoleranța la histamină

Tratamentul pentru intoleranța la histamină constă, mai degrabă, în trei practici: evitarea alimentelor bogate în histamină, administrarea de antihistaminice sau suplimentarea de DiAminOxidază.2 Cum cei dispuși să renunțe la alimentele preferate sunt foarte puțini, bătălia se dă între celelalte două opțiuni de ameliorare a simptomelor intoleranței la histamină. Însă înainte de a alege una, cel mai indicat este să consulți medicul și să identificați împreună cea mai potrivită metodă pentru tine.

Dieta fără histamină – Menținerea unei diete stricte, fără histamină, este cheia pentru ameliorarea simptomelor de intoleranță la histamină. Medicul specialist îți va oferi lista cu alimentele pe care ar trebui să eviți, dar, în general, alimentele cele mai susceptibile de a provoca probleme includ: vinul (în special vinul roșu), brânza maturată (cum ar fi parmezanul), alimentele care conțin drojdie, varza acră, spanacul, roșiile. De asemenea, citricele, care, deși nu sunt bogate în histamină, ele pot declanșa organismul să elibereze histamină stocată. Prin urmare, persoanelor care urmează o dietă strictă fără histamină li se recomandă, în general, să evite portocalele, grapefruitul și alte citrice. Pe lângă vinul roșu, care este foarte bogat în histamină, majoritatea băuturilor alcoolice pot fi problematice pentru persoanele cu intoleranță la histamină, deoarece alcoolul poate altera eficiența DAO, una dintre enzimele pe care organismul le folosește pentru a procesa histamina.

Antihistaminice – În timp ce o dietă fără histamină este singurul tratament pe termen lung pentru intoleranța la histamină, există câteva alte tratamente care pot fi utile. Există numeroase antihistaminice ce nu necesită prescripție medicală și care pot fi utile dacă consumi accidental un aliment care conține histamină sau trebuie să administrezi un medicament care poate bloca activitatea enzimei de procesare a histaminei.

Suplimente – Există, de asemenea, suplimente pe care medicii le recomandă în cazul anumitor persoane cu intoleranță la histamină. Acestea pot include doze mari de vitamina C și vitamina B6, vitamine care pot stimula activitatea acelor enzime de procesare a histaminei din corpul tău. De asemenea, pot include DiAmiOxidază (DAO) de origine naturală, care să suplimenteze aportul natural al organismului.

 

Referințe:

1 Laura Maintz, Natalija Novak. Histamine and histamine intolerance. In American Journal of Clinical Nutrition, vol. 85, No. 5, 1185-1196, May 2007

2 Reese, I., Ballmer-Weber, B., Beyer, K. et al. German guideline for the management of adverse reactions to ingested histamine. Allergo J Int 26, 72–79, 2017

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *