fbpx
Blog, Daosin

Vin sărbătorile! Iată câteva sfaturi pentru o alimentație sănătoasă de sărbători

Sărbătorile de iarnă înseamnă momente plăcute petrecute împreună cu familia, dar și mese încărcate de alimente. Excesul alimentar, mai ales în această perioadă, îți poate afecta sănătatea. O alimentație sănătoasă te poate scuti de probleme. Evită excesele alimentare și consumă alcool cu moderație, pentru sărbători în siguranță. Mai departe, îți vom explica de ce este importantă o alimentație sănătoasă în această perioadă.

Nu face excese!

Un regim sănătos nu se referă doar la alimentele pe care le consumi și care îți ajută organismul să funcționeze corespunzător, ci și o modalitate de a consuma alimentele în beneficiul tău. Perioada sărbătorilor de iarnă este sinonimă cu mâncarea abundentă. Tentația de a face excese alimentare este foarte mare, însă specialiștii recomandă moderație atunci când ne așezăm la masa pregătită pentru sărbători. Potrivit unui articol publicat de BBC, o alimentație sănătoasă, fără excese, ne poate ajuta să ne menținem greutatea corporală și ne va scuti de probleme cauzate de creșterea nivelului de colesterol. De asemenea, excesele alimentare pot afecta și flora bacteriană din intestine. Specialiștii healthline.com sunt de părere că mâncatul excesiv va determina stomacul să secrete mai mult acid clorhidric, iar din această cauză putem avea reflux gastric.

Nu sări peste mesele principale în așteptarea unei cine copioase

Cinele de Crăciun și de Revelion sunt cu adevărat copioase. Mulți oameni au tendința de a evita să mănânce în timpul zilei, așteptând momentul în care cina este servită. Specialiștii atrag atenția că acest obicei este incorect. Pentru a evita problemele de sănătate, respectați mesele principale, chiar și în perioada sărbătorilor. Dacă veți mânca la timp, nu veți putea face excese alimentare la cină. De asemenea, aceste mese trebuie să conțină o alimentație sănătoasă. Fructele și legumele sau produsele care conțin fibre oferă suportul de vitamine și minerale și, totodată, ajută la digerarea corespunzătoare a hranei pe care ați consumat-o.

Consumă alcool cu moderație

Mâncarea consumată de sărbători este însoțită și de alcool. Este recomandat să evitați excesul de alcool. O alimentație sănătoasă presupune consumul moderat de vin, pentru că poate ajuta la digestie. În schimb, excesul poate fi dăunător. Alcoolul se află pe lista alimentelor care au un conținut ridicat de histamină, așa că persoanele care se confruntă cu intoleranța la histamină trebuie să evite să-l consume în exces. În cazul care vă confruntați cu probleme generate de intoleranța la histamină, le puteți ține sub control cu ajutorul Daosin .Totodată, consumul excesiv de alcool poate avea ca efect creșterea tensiunii arteriale sau apariția unor disfuncții ale ficatului.

Evită carbohidrații

Multe dintre alimentele pregătite pentru masele de sărbători conțin carbohidrați. O alimentație sănătoasă presupune consumul echilibrat al acestor produse. Din cauza indicelui glicemic ridicat, există riscul apariției diabetului. De asemenea, carbohidrații sunt responsabili și pentru creșterea în greutate. Kilogramele scăpate de sub control ne pot afecta sănătatea și putem dezvolta boli de inimă. Carbohidrații nu pot fi însă eliminați din alimentație, deoarece corpul are nevoie de aceste substanțe pentru a putea funcționa. O alimentație sănătoasă presupune adoptarea unui regim în care să includem produse cu un indice glicemic mai scăzut. Fructele și legumele sau grăsimile sănătoase pot fi benefice organismului.

Încearcă să reduci grăsimile din alimentație

Multe dintre alimentele pregătite pentru mesele de sărbători sunt bogate în grăsimi. Chiar dacă lipidele sunt importante, pentru că oferă energie organismului, excesul de grăsimi poate afecta sănătatea. Specialiștii healthline.com sunt de părere că prea multe grăsimi în organism pot provoca probleme ale sistemului respirator sau ale pielii. Din cauza grăsimilor, riscăm să scăpăm de sub control greutatea corporală. Obezitatea este principala cauză care determină apariția diabetului sau a bolilor de inimă. Astfel, o alimentație sănătoasă de sărbători înseamnă mese fără prea multe alimente bogate în grăsimi.

Mănâncă puțin și des

Este important să acordăm atenție frecvenței meselor. Dacă vom mânca mai des, vom consuma mai puține alimente, iar astfel vom putea evita efectele nedorite pe care le pot avea excesele culinare asupra organismului.

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *